Het leven is té mooi om er niets mee te doen !! Durf kwetsbaar te zijn en geef liefde om te delen met anderen. Het maakt het leven zachter.

zaterdag 25 februari 2017

Gaat mijn nieuwe dekbed mij helpen voor mijn nachtrust?

Van alle maanden van het jaar zijn de maanden december, januari en februari [oké maart doet ook nog mee] de ergste voor wat betreft de financiën.
In december krijg je al vroeg het salaris gestort en in januari de volgende pas wat een beetje zoiets van 6 weken duurt tussen het ene en het andere loon wat je ontvangt. Net als je alles weer een beetje op de rit hebt, blijken er dingen maandelijks duurder te zijn geworden en daar heb je de nasleep van tot 3 maanden erna. Februari is een beetje een bijkom maand en in maart mag je hopen dat je alles op tijd betaald hebt.
Bij mij is het net even anders. Voor mijn gevoel heb ik een achterstand van meer dan 5 maanden. Ik leef dus in februari in de maand september. En dat voelt alsof je de kerstpakketten nog moet afbetalen en de Kerstbonus neer moet tellen. Niet te vergeten de Kerstinkopen af te rekenen, en oh ja laten we Sinterklaas niet over het hoofd zien. Druk in mijn hoofd [net als in de decembermaand]. Het geregel gaat maar niet weg en neemt nooit af. Als ik iets afkrijg van mijn To-do lijstje dan komen er onderaan de lijst weer 2 of 3 dingen bij. Ze zijn soms klein, maar toch. De lijst raakt nooit leeg.
Elke dag stress en ik hoop zo toch nog eens tussen de bedrijven door mijn rust te pakken. Steevast krijgt de slaap mij rond een uur of 3 in de middag toch te pakken en dommel ik mijn luie stoel heerlijk weg in dromenland. Maar zoals vandaag vecht ik daar tegen. Ik ga dan achter mijn computertje zitten en ga werken aan mijn blog. De afgelopen dagen zat dat er niet in door drukke dagen en drukte in mijn hoofd. Zo moe zijn in de avond en dan toch in de nacht de slaap niet kunnen vatten, hebben mij besloten de slaappillen ter hand te nemen. Ik moet bekennen dat ik nu een dag of 5 achter elkaar een slaappil had genomen, maar door die wirwar in mijn hoofd, en het denkwerk wat ik had, kwam het niet tot slapen.
Gisteren heb ik een nieuw 4 seizoenen dekbed gekocht. En ik moet zeggen dat hielp me wel bij die heerlijke warmte die mijn lichaam omhulde. Toch niet geheel tevreden want de slaapuren waren tekort.
Vanavond doe ik een nieuwe poging en zal ik eens proberen of ik wat langer mijn oogjes dicht kan houden.